Tsja, je kan wegrennen, je verstoppen, proberen jezelf onvindbaar te maken….
Maar het heeft geen zin, je wordt er vroeg of laat toch mee geconfronteerd.
Je kan je er wel op voorbereiden, de aanval is de beste verdediging, je bent sterker dan je zelf denkt, je overleeft het wel…. Welkom bij the overgangster girls!
Een nieuwe periode in je leven breekt aan en die kun je met angst en beven tegemoet treden of je kunt deze periode omarmen. Ja, je leest het goed…omarmen, ik weet dat het een beetje zweverig klinkt maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt beter is om in sommige gevallen iets te omarmen. En je goed voorbereiden want een slimme meid is goed op haar toekomst voorbereid!

In principe zijn dit de tien meest voorkomende overgangsklachten: -gewichtstoename
-slecht slapen
-vermoeidheid
-hoofdpijn
-laag libido
-stemmingswisselingen
-depressieve buien of depressie
-hevige menstruatiebloedingen
-opvliegers en nachtelijk zweten
-vaginale droogheid

De eerste 8 klachten komen niet alleen voor bij vrouwen tussen de 45 en 55 jaar, de laatste 2 klachten daarentegen wel en dit zijn specifieke overgangsklachten. De eerste 8 klachten komen bij vrouwen van alle leeftijden voor, zelfs ook bij mannen op de hevige menstruatiebloedingen na, natuurlijk. En even als overgangster girls onder elkaar, mannen zouden dat echt niet overleven, toch?

Nu even over goed voorbereid zijn, hoe pak je dat nu aan?
Ten eerste is het heel belangrijk dat je vriendjes wordt met je hormonen, ofwel je moet gaan samenwerken met je hormonen.
Door je voeding aan te passen, supplementen te gebruiken, actiever te leven dus meer bewegen en slim leren omgaan met stress ben je al goed bezig om je hormonen in balans te houden. Ik denk dat het goed is om te weten dat je als vrouw er soms zelf ook wat aan kunt doen. Daarnaast helpt acceptatie van bepaalde klachten je ook om er beter mee om te kunnen gaan. Ik heb zelf heel veel profijt van het aanpassen van mijn voeding en yoga, daarbij zorg ik voor voldoende beweging en ontspanning. Wil jij nog meer tips? Vraag dan hier de gratis 5 gouden regels voor ‘Grip op de overgang’ aan en je krijgt er ook nog een adem-sessie bij voor meer ontspanning en een betere nachtrust!

Please follow and like us:

Enjoy this blog? Please spread the word :)