Selecteer een pagina

Wist je dat langzaam uitgevoerde oefeningen je meer energie kunnen geven dan een work-out in een hoog tempo? Door opzettelijk langzaam te bewegen en diep te ademen krijg je meer zuurstof in je bloed, je energieniveau stijgt en afvalstoffen kunnen worden afgevoerd. De gezondheid van je hart wordt bevorderd en de productie van stresshormonen daalt. Met rustgevende yoga kalmeer je je geest, versterk je je lichaam en verbeter je je houding. Daarnaast verzacht rustgevende yoga de symptomen van artritis, lage rugpijn en chronische pijn. Hier volgen een aantal rustgevende yoga houdingen voor zowel beginner als gevorderde. Dus, pak je yogamat en als je die niet hebt kun je ook altijd een badlaken gebruiken. Raadpleeg bij twijfel altijd eerst je (huis)arts voordat je met (thuis) yoga gaat beginnen!

De volgende 5 rustgevende yoga houdingen verminderen spanning en stress:

  1. Childspose – deze houding geeft totale ontspanning en een veilig gevoel, een gevoel van geborgenheid.
  2. Cobra – deze houding versterkt je rug en opent het borstgebied.
  3. Downward facing dog – dit is één van de bekendste yogahoudingen en werkt stimulerend, je energieniveau stijgt.
  4. Gebroken kaars houding – deze houding verlicht rugpijn, ontspant je benen en helpt om de spanningen van de dag los te laten.
  5. Savasana – deze houding wordt vaak gebruikt als begin- en eindhouding tijdens een yogasessie en is bedoeld om je lichaam, gedachten en je geest te ontspannen.

Wil jij graag gratis de rustgevende yogahoudingen in je mailbox ontvangen? Vul dan je naam en e-mailadres hieronder in, zodat jij ze meteen kunt gaan proberen. Oefen de rustgevende yoga houdingen op een plek waar je niet gestoord kunt worden. Het is heel fijn om na de rustgevende yoga houdingen in Savasana een ontspanningssessie te beluisteren.